divendres, 13 de març del 2009

AVALUACIÓ INICIAL


  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Penso que és un factor important per la progressió econòmica i social, però que no és garantia de res, ja que el context, el moment històric, etc, de cada país és diferent, i pot ajudar o no a que es doni aquest progrés. M'explico: el món va avançant, evolucionant, a nivell tecnològic i científic, cada vegada hi ha més 'novetats', descobertes que ens poden fer la vida més fàcil i donen lloc a millores a tots els nivells (inclòs l'econòmic i el social). Però el món no avança a l'unísson. Que hi hagi progressos a nivell tecnològic i científic no garanteix que es deixi de practicar l'ablació a alguns països, o que el paper de la dona sigui igual al de l'home en d'altres, o que desaparegui la pobresa... És tot relatiu.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

Insisteixo, és molt difícil parlar de garanties en aquest cas, referents a la neutralitat ideològica, encara que hi hagi una fonamentació científica perquè allà on intervinguin persones hi haurà prejudicis, idees i valors diferents que, en gran mesura, estaran condicionats pel context on s'ha viscut.

4.3. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Desacord

5.4. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

La rapidesa de tot

7.5. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa

Aprofitament dels recursos que tenim a l'abast (tv, ordinadors, etc) per a l'ensenyament-aprenentatge.

Penso que el seu objecte d'estudi és la Tecnologia aplicada a la Pedagogia

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Internet , com a transmissor i com a eina de construcció del coneixement

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Força d'acord

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

Sí, però sempre em manca temps.

  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___9___

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___7___

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____6____

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __1___

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: ___7__

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___3____

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___5___

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____5____

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____8____

Mapa de conceptes

  1. Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a llapis i paper i escanejat. El resultat de l’escaneig hauria de ser una imatge i no un pdf. Millor una imatge jpg per fer-la servir més endavant. Si la inserció et suposa una dificultat, pots enviar-lo en un arxiu de nom:

COGNOM1_COGNOM2_Nom_PAC1.1_Mapa_inicial en qualsevol format però millor jpg, o document de text que l’inclogui). Si t’és impossible accedir a un escànner hauràs d’intentar realitzar-lo amb els recursos gràfics del Word o d’algun altre programari. Aquesta tasca és obligatòria per poder continuar l’avaluació continuada.

Es tracta de fer un veritable mapa conceptual, no pas un esquema. Aquí teniu un exemple de mapa conceptual sobre què és un mapa conceptual. Podeu suprimir aquest mapa i insertar el vostre aquí mateix

  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

Acostumo a ser bastant conseqüent amb el que dic, per tant no tindria cap problema a defensar el que he dit davant qui fos, però també he de dir que sempre estic oberta a d'altres opinions i a rectificar en cas que se'm demostri que vaig errada. Per aquest motiu, no descarto que canviïn els meus esquemes properament, i si és en benefici meu, que així sigui.

Conclusions

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

En una primera lectura, pensava que seria més light, però al final m'he hagut de rumiar més d'un cop i dos què contestava, perquè és força ampli i dóna lloc a molta discussió. De fet, he intentat ser força breu per no acabar contradint-me, perquè hi ha qüestions que quan les comences a fer ballar acabant donat molt de sí. Espero aprofundir en elles durant el desenvolupament d'aquesta assignatura.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada