divendres, 20 de març del 2009

CONCLUSIONS A LA PAC1 (I) (mini-activitat 1.3)

Diversos focus per tractar:
1.- El treball en parelles
2.- El programa cmaptools
3.- La confecció del mapa conceptual
4.- El contingut teòric
5.- Conclusions de conclusions

1.- He treballat en grup en 3 ocasions (comptant aquesta). La primera va anar bastant bé (érem tres i treballàvem dues); la segona, va anar bé (érem cinc i tots anàvem fent, però sent tanta gent hi havia moltes idees repetides i va acabar semblant una competició de 'a veure qui ho fa millor'); ara és el tercer cop i, he de dir que és la vegada que, a banda de fer la PAC i voler aprovar-la (evidentment), mai m'hauria imaginat que podria aprendre tantes coses i posar-me al dia tan de pressa en una tasca. M'ha suposat algun moment d'angoixa el fet de no estar a l'altura de la meva companya i poder perjudicar-la perquè, encara que sembli mentida, el fet de no tenir accés a l'assignatura (de poder-s'hi estar una estona i llegir i rellegir els enunciats i el material) i anar una mica 'a tientas' m'ha provocat certa inseguretat que, espero, no hagi perjudicat la feina. D'altra banda, Neus, t'estic agraïdíssima de totes les explicacions, comentaris, ajuda en general que m'has proporcionat (i al Xavi també).
2.- Ha estat la gran sorpresa i el gran descobriment. Tant de bò ens haguéssim conegut abans! (i internet, i els ipod, i...). Encara em queden moltes coses per descobrir d'aquest programa, però l'he trobat molt útil i interessant, i el fet que sigui gratuït és un alicient més per utilitzar-lo (de fet, ja ho he comentat a l'escola, per a cicle superior de primària i l'ESO, perquè l'ensenyin a l'hora d'informàtica i s'instal.li als ordinadors).
3.- M'he barallat i rebarallat amb les fletxes i amb com posar què. Jo sóc bastant sintètica a l'hora d'exposar idees, però no tant! I si afegim el fet que la part de format encara se'm resisteix una mica...
4.- Penso que ha estat interessant, i el fet d'aplicar els coneixements teòrics al debat ho ha enriquit tot més. S'han reforçat els conceptes teòrics a partir dels comentaris i intervencions de tots plegats i, com he dit a la reconceptualització, penso que certament hi ha hagut una certa sorpresa o descoberta vers les nostres idees inicials i com hem anat canviant els nostres arguments a partir de les argumentacions dels demés, i del fet que ens hagi tocat defensar un bàndol que potser no era, inicialment, el que ens hauria agradat.
5.-Bé, arribats a aquest punt, només vull afegir la meva curiositat sobre com en desenrotllarà la següent PAC i quins coneixements hauré adquirit quan acabi aquesta assignatura.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada